Resultaten project Branding van de Achterhoek met gastronomie

Is er zoiets als de Achterhoekse gastronomie? Tessa Wols van de Hogere Hotelschool in Apeldoorn heeft voor haar afstudeerscriptie een eerste verkenning uitgevoerd naar de beleving van de Achterhoekse gastronomie. Samen met Stichting Achterhoek Toerisme heeft kenniscentrum Nelles dit project begeleid. Het is met nadruk een eerste verkenning.

Een belangrijke conclusie is dat het laden van het merk Achterhoek met gastronomische beleving meer voorwerk vergt. Zowel wat betreft een analyse van de doelgroep waar de Achterhoek zich het beste op kan richten voor het creëren van nieuwe business, alsook wat een passend aanbod en beleving daarbij is.

Een meerjarige aanpak is hiervoor noodzakelijk en met deze scriptie hebben we een eerste stap gezet. De samenvatting van de afstudeerscriptie lees je hier. De aanbevelingen pakken we op in samenwerking met Achterhoek Toerisme en het netwerk Heerlijckheid Achterhoek. Studenten die hier een bijdrage aan willen leveren zijn welkom! Wordt vervolgd dus.

Samenvatting Branding Achterhoek Tessa Wols (PDF versie)