Woensdagochtend 13 juni was Maurits in de uitzending van Radio 1, naar aanleiding van de publicatie van de cijfers van de Monitor Keurmerken Retail 2017 met forse groei in omzet van duurzamere keurmerken. Maurits coordineert dit project en de samenwerking met supermarkten. Radio 1 maakte opnames bij een vleeswarenbedrijf en Maurits gaf als specialist marketing & food een toelichting. En kwam later nog een keer in de uitzending om een fout van de presentator te herstellen. Beluister de fragmenten hier!
Maurits geeft toelichting naar aanleiding van de publicatie van de Monitor Keurmerken Retail.
Maurits komt nog een keer in de uitzending om een fout van de presentator te herstellen.
En niet alleen NPO Radio 1 schonk aandacht aan dit nieuws. Ook andere landelijke media zoals NOS en het AD berichten over de forse groei in omzet van duurzamere keurmerken. Zoals ASC, MSC, Biologisch, Beter Leven keurmerk, Fairtrade, Milieukeur, Label Rouge, Rainforest Alliance en UTZ.